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Lehrstuhl für Informatik III

Dr. Florian Metzger

Telefon

(0931) 31-88324 (Telefon aktuell nicht besetzt, bitte Gesprächstermin via E-Mail vereinbaren.)

Telefax (0931) 31-86632
E-Mail florian.metzger@uni-wuerzburg.de
GPG Fingerprint  C98A 32B7 554F C5CC 4E5A 60FB 1CE5 B541 7B20 99C7
Web https://www.tru42.org/fm/
Raum A213a

Anschrift

Lehrstuhl für Informatik III
Am Hubland
D-97074 Würzburg

Vorlesungen

Übungen

  • 2019: Übung Neue Internetanwendungen
  • 2018: Übung Neue Internetanwendungen
  • 2017: Projektgruppe 'Aggregated IoT' (Universität Duisburg-Essen)
  • 2015-2018: Übungen zu Diskrete Simulation und Neue Internet-Anwendungen (Universität Duisburg-Essen)
  • 2010-2015: Übungen zu Netzwerktechnologien und Netzwerktechnologien für Multimediaanwendungen (Universität Wien)

Verfügbare Masterarbeiten

  • 1.
    Supervisor: Metzger, F.: Design and Evaluation of a Cloud Gaming Crowdsourcing Study, (2020).
     
  • 2.
    Supervisor: Metzger, F.: Vehicular and Wireless Traffic Simulation and Optimization under Urban Mobility, (2020).
     
  • 3.
    Supervisor: Metzger, F.: Measuring the Effectiveness of Latency Mitigation Methods with a Prototype Video Game, (2020).
     

Verfügbare Bachelorarbeiten

  • 1.
    Supervisor: Metzger, F.: Exploratory Comparison of Contemporary Cloud Gaming Services, (2020).
     
  • 2.
    Supervisor: Metzger, F.: Profiling the E2E Delays of Streamed Video Games with the Camera Method, (2020).
     

Verfügbare Praktika

  • 1.
    Supervisor: Metzger, F.: Examining the Netcode of Old, Open-sourced Video Games, (2020).
     
  • 2.
    Supervisor: Metzger, F.: Designing a Realistic Virtual AQM Testbench, (2020).
     

Abgeschlossene Masterarbeiten

  • 1.
    Stulier, N.: Characterisation of the APM in videogames using DOTA 2, (2020).
     

Abgeschlossene Bachelorarbeiten

  • 1.
    Wolz, M.: Hit Detection with Asymmetric Latency in UE4 Authoritative Multiplayer Games, (2019).
     
  • 2.
    Ewald, M.: Observing Changes in Machine Learning Behavior from Input Latency in Games, (2019).
     
  • 3.
    Gölz, J.: Evaluation of the Movement Synchronization of Unreal Engine 4, (2018).